Zgromadzenie Sióstr Benedyktynek Misjonarek

Pax Christi

Dla młodych » Spotkania młodych » Benedictus 2015

W Krynicy - Zdroju w terminie 19-23 lipca odbyło się tegoroczne spotkanie dla młodzieży „Bendedictus” 2015.

Przez kilka dni siostry wraz z o. Janem Pawłem z Tyńca towarzyszyły młodzieży w duchowej wędrówce wakacyjnej.  Rok Życia Konsekrowanego stał się inspiracja całego spotkania. Przyglądaliśmy się z bliska powołaniu do życia konsekrowanego. Ale też powołaniu każdego z nas.

Korzystaliśmy z gościnności diecezji tarnowskiej i mieszkaliśmy w willi Pogoń należącej do diecezji. Przebywaliśmy na terenie parafii  pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny.  Program był bardzo bogaty i choć Benedictus 2015 został wydłużony o jeden dzień, to czas upływał w mgnieniu oka.

W miarę możliwości staraliśmy się też podziwiać Krynicę i okolice. Zaraz następnego dnia po przyjeździe  byliśmy na Mszy Świętej w parafii św. Antoniego Padewskiego. W Krynicy podziwialiśmy wspaniałe deptaki, zieleń, fontanny i oczywiście znane na całą Polskę pijalnie wód mineralnych.

Od drugiego dnia mieliśmy interesujących i bardzo miłych gości. Była to s. Hiacynta, która pochodzi z Chin i towarzyszyła jej s. Weronika ze zgromadzenia sióstr werbistek. S. Hiacynta podzieliła się z nami doświadczeniem życia konsekrowanego i Kościoła w Chinach.  Zarówno poważnej refleksji jak i radości było co nie miara.

Dzień trzeci obfitował we wszelkie wrażenia. Wyruszyliśmy autokarem w drogę  z Krynicy-Zdroju do Muszyny, gdzie zobaczyliśmy ogród sensoryczny i biblijny - dalej do Starej Lubowli (Słowacja), gdzie zwiedziliśmy wspaniały stary zamek i zjedliśmy obiad w „Szałasie i Franka”, a potem pojechaliśmy do pięknego Starego Sącza, po drodze podziwiając widoki i pokłoniliśmy się przed relikwiami św. Kingi. Uwieńczeniem w Starym Sączu była wzruszająca Eucharystia, którą przy ołtarzu papieskim odprawił  dla nas o. Jan Paweł oraz kolacja z zabawą do późnego wieczora.

Nasze spotkanie z każdym dniem sprawiało, że czuliśmy się ze sobą lepiej. Stąd dzień wyjazdu obfitował w pożegnania i wymianę serdeczności i kontaktów. Bardzo nas , siostry to cieszy i czekamy na młodzież na kolejnym Benedictusie! A wszystkim siostrom i osobom życzliwym, wspierających nasze spotkanie pod każdym względem składamy serdeczne podziękowanie.